Home » Usavršavanje » U ustanovi » Autorsko istraživanje “Adaptacija učenika prvog razreda na našu školu”

 
 

Autorsko istraživanje “Adaptacija učenika prvog razreda na našu školu”

 

Vesti iz naše škole »

Psihološka podrša u toku vanredne situacije – potražite podršku i pomoć bez ustručavanja

Psihološka podrša u toku vanredne situacije – potražite podršku i pomoć bez ustručavanja

Poštovani učenici, roditelji i kolege, Vanredne situacije su situacije u kojima se naš svakodnevni i normalni tok života promeni u drastičnoj meri. Sitacije...

 
Slobodno vreme i šta sa njim?

Slobodno vreme i šta sa njim?

Poštovani učenici, Imajući u vidu da zbog vanredne situacije niste u školi, da je nastava organizovana na daljinu i da zbog preporuke da ne izlazite van kuće...

 
Novi uspesi naših učenika na takmičenju iz srpskog jezika i jezičke kulture

Novi uspesi naših učenika na takmičenju iz srpskog jezika i jezičke kulture

U subotu 7.3.2020.  održano je opštinsko takmičenje iz srpskog jezika i jezičke kulture u Ekonomskoj školi u Čačku. Naši učenici u prvom i drugom razredu...

 
Rezultati opštinskog takmičenja Književna olimpijada 2020.

Rezultati opštinskog takmičenja Književna olimpijada 2020.

U subotu 29.2.2020. održano je opštinsko takmičenje iz Književne olimpijade u Tehničkoj školi u Čačku. Našu školu predstavljali su učenici prvog, drugog...

 

Uspeh naših učenika

Izveštaj sa opštinskog takmičenja iz geografije – 2020. Nacionalna geografska olimpijada Opštinsko takmičenje je održano u Ekonomskoj školi u Čačku....

 
 

Praćenje adaptacije učenika prvog razreda je redovna aktivnost psihologa tokom svake školske godine, a posebno zbog specifičnosti populacije naših učenika, gde veliki broj dece dolazi iz drugih gradova i prvi put se odvaja od primarne porodice, ili putuje svakoga dana u školu. Zbog uzrasta i razvojnih karakteristika adolescencije, koje su dodatno otežane procesom ranijeg odvajanja, ovi učenici čine posebno vulnerabilnu kategoriju, kojoj se poklanja posebna pažnja kroz preventivni, savetodavni i psihoterapijski rad.

U skladu sa tim, a sa ciljem organizovanja aktivnosti na nivou škole radi pružanja pomoći učenicima u adaptaciji, Sanja Obrenic, psiholog je realizovala autorsko istraživanje sa temom: “Adaptacija učenika prvog razreda na našu školu”. Podatke je obradio prof. istorije Đorđe Jeremić.

Rezultate istraživanja psiholog Sanja Obrenić prezentovala je na Nastavničkom veću održanom 2.10.2018. godine u periodu od 12 do 13 časova.

Istraživanjem je obuhvaćeno 120 učenika prvog razreda koji su na dan ispitivanja bili u školi.

Tehnika psihološkog istraživanja koja je primenjena za prikupljanje podataka je anketa, a sam instrument bio je upitnik, posebno pripremljen za ovo istraživanje. Ispitivanje je bilo anonimno.

Rezultate i zaključke istraživanja možete pogledati u prezentaciji.

Adaptacija ucenika prvog razreda na nasu skolu from Natasa Pantovic

Svi navedeni rezultati, pokazatelji i zaključci biće polazna osnova u radu svih nas (odeljenjskih starešina, profesora, pedagoga i psihologa, roditelja…) na časovima odeljenjskih zajednica, u radu sa učenicima kao odeljenjem ili pojedinačno, u radu sa profesorima i roditeljima…

Prisutni na Nastavničkom veću izrazili su iskrene pohvale za psihologa, koji je uradio nesvakidašnje istraživanje u našoj sredini, prikazao metodologiju istraživanja, dao lične zaključke i otvorio prostor za dijalog, dao zadatak za razmišljanje i postavljanje pitanja “Kako najbolje dalje?”.

 

Comments are closed

Sorry, but you cannot leave a comment for this post.