Home » Usavršavanje » U ustanovi » Autorsko istraživanje “Adaptacija učenika prvog razreda na našu školu”

 
 

Autorsko istraživanje “Adaptacija učenika prvog razreda na našu školu”

 

Vesti iz naše škole »

Međunarodni dan deteta

Međunarodni dan deteta

Međunarodni dan deteta Pedijatrijska sekcija je obeležila u vrtiću Sunce 20.11 2018. Učenice odeljenja medicinska sestra-vaspitač su sa svojim nastavnicima...

 

Kreativnost nastavnice i đaka

Video je osmišljen kao deo projekta “Putem prosvetitelja”, kojim se u školskoj 2018/2019. godini obeležavaju: 150-godišnjica pobede Vukove reforme...

 
Časovi kulture

Časovi kulture

  U okviru projektne nastave o temi Kultura i u vezi sa obradom eseja, organizovala sam nekoliko časova različite sadržine sa odeljenjima maturanata, a...

 
1. decembar Svetski dan borbe protiv SIDE

1. decembar Svetski dan borbe protiv SIDE

Povodom obeležavanja Svetskog dana borbe protiv SIDE učenici Medicinske škole odeljenja IV1 Marija Kuvekalović, Milica Pantović, Bojana Stanisavljević i Jelena...

 

Utisci učenika Medicinske škole sa Festivala nauke 2018.

Festival nauke 2018

 
 

Praćenje adaptacije učenika prvog razreda je redovna aktivnost psihologa tokom svake školske godine, a posebno zbog specifičnosti populacije naših učenika, gde veliki broj dece dolazi iz drugih gradova i prvi put se odvaja od primarne porodice, ili putuje svakoga dana u školu. Zbog uzrasta i razvojnih karakteristika adolescencije, koje su dodatno otežane procesom ranijeg odvajanja, ovi učenici čine posebno vulnerabilnu kategoriju, kojoj se poklanja posebna pažnja kroz preventivni, savetodavni i psihoterapijski rad.

U skladu sa tim, a sa ciljem organizovanja aktivnosti na nivou škole radi pružanja pomoći učenicima u adaptaciji, Sanja Obrenic, psiholog je realizovala autorsko istraživanje sa temom: “Adaptacija učenika prvog razreda na našu školu”. Podatke je obradio prof. istorije Đorđe Jeremić.

Rezultate istraživanja psiholog Sanja Obrenić prezentovala je na Nastavničkom veću održanom 2.10.2018. godine u periodu od 12 do 13 časova.

Istraživanjem je obuhvaćeno 120 učenika prvog razreda koji su na dan ispitivanja bili u školi.

Tehnika psihološkog istraživanja koja je primenjena za prikupljanje podataka je anketa, a sam instrument bio je upitnik, posebno pripremljen za ovo istraživanje. Ispitivanje je bilo anonimno.

Rezultate i zaključke istraživanja možete pogledati u prezentaciji.

Adaptacija ucenika prvog razreda na nasu skolu from Natasa Pantovic

Svi navedeni rezultati, pokazatelji i zaključci biće polazna osnova u radu svih nas (odeljenjskih starešina, profesora, pedagoga i psihologa, roditelja…) na časovima odeljenjskih zajednica, u radu sa učenicima kao odeljenjem ili pojedinačno, u radu sa profesorima i roditeljima…

Prisutni na Nastavničkom veću izrazili su iskrene pohvale za psihologa, koji je uradio nesvakidašnje istraživanje u našoj sredini, prikazao metodologiju istraživanja, dao lične zaključke i otvorio prostor za dijalog, dao zadatak za razmišljanje i postavljanje pitanja “Kako najbolje dalje?”.

 

Comments are closed

Sorry, but you cannot leave a comment for this post.