Home » Usavršavanje » U ustanovi » Inovativne metode u nastavi

 
 

Inovativne metode u nastavi

 

Vesti iz naše škole »

Oboj svet u narandžasto

U fokusu: 16 dana aktivizma protiv rodno zasnovanog nasilja 2020. godine COVID-19 je uticao na  naš život na svim nivoima. Države su uvodile vanredno stanje...

 

Republičko takmičenje u streljaštvu

Nikola Andrić, profesor fizičkog vaspitanja, mentor učenika Ilije Novović napisao je: Preko opštinskog takmičenja u Čačku, okružnog u Gornjem Milanovcu,...

 
Obaveštenje za đake i roditelje

Obaveštenje za đake i roditelje

Pedagog škole Jelena Vučković je nakon brojnih sastanaka direktora, koordinatora praktične nastave, pedagoškog kolegijuma, Stručnih veća za oblast predmeta…...

 

Uputstva Ministra za organizaciju i realizaciju vaspitno – obrazovnog rada u školskoj 2020/2021.

Dopis za OS i SS_organizovanje nastave Uputstvo-o-merama-zastite Stručno uputstvo SŠ 2020-2021

 

Konferencija digitalno obrazovanje 2020.

10. i 11. aprila 2020. godine održana je prva onlajn konferencija u obrazovanju u Srbiji. Onlajn konferenciju „Digitalno obrazovanje 20202″ organizovao je Centar...

 
 

Ugledni čas iz Zdravstvene psihologije

– Primena demonstrativne metode kroz igranje uloga zdravstvenih radnika i pacijenata

Imajući u vidu da tradicionalna metoda nastave ne odgovara sposobnostima i potrebama svakog učenika, profesorka Zdravstvene psihologije, Sanja Obrenić, u radu sa učenicima primenjuje različite inovativne metode. U petak, 29. novembra, održala je ugledni čas u odeljenju III5, obrazovnog profila farmaceutski tehničar. Čas je imao za cilj prezentaciju demonstrativne metode kroz igranje uloga u sticanju veština učenika u primeni stečenog znanja. Nastavna jedinica koja je na ovaj način realizovana jeUzajamno opažanje pacijenata i zdravstvenih radnika.

Četiri grupe učenika imale su istu zadatu situaciju, koja je trebalo da predstavi komunikaciju zdravstvenih radnika sa različitim tipovima pacijenata.

„Zamislimo da odlučujemo koga ćemo od svih pacijenata koji čekaju u čekaonici i koji žure najpre primiti.

Šta imamo na raspolaganju za opažanje i procenjivanje:
a) mlada devojka obučena u policijsku uniformu, nasmejana, tiho govori o tome kako mora što pre da stigne u svoju stanicu;
b) mlada devojka, kratko ošišana, naglašene šminke, sa minđušom u obrvi i upadljivom tetovažom, kaže kako žuri na „sudar sa pajtosima“;
v) mlada devojka, upadljivo našminkana, dekoltovana i razgolićenih nogu, kaže kako žuri u školu;
g) mlada devojka, nenašminkana, kose skupljene u rep, sa naočarima, dugačkom suknjom i zakopčana do grla, kaže da žuri na posao.
Koga biste najpre primili? Objasnite sebi šta vas je opredelilo.“

(Radni zadatak preuzet iz udžbenika za Višu medicinsku školu u Ćupriji, Medicinska psihologija, autora Radmile Milovanović).

Kreativnosti, veštinama i sposobnostima učenika bilo je prepušteno da osmisle scenografiju, izgled pacijenata i zdravstvenih radnika i način komunikacije između njih.

Zdravstvena psihologija

Svaka grupa je nastupala sa svojom osmišljenom demonstracijom. Učenici su bili posvećeni ulozi koja im je dodeljena i sa velikim entuzijazmom, na zabavan, i često duhovit način, odigravali zadatu situaciju. Ono po čemu su se razlikovali bio je vidljivi proces donošenja odluke, individualne preferencije u tome i, konačno, izbor pacijenata kojima će posvetiti pažnju na različite načine (što smo ilustrovali i odabranim fotografijama i jednim snimkomnjihovih prezentacija).

Uglednom času prisustvovali su: Mirjana Obradović, profesor biologije, Sanja Milošević, profesor dečije psihologije i građanskog vaspitanja i Đorđe Jeremić, profesor istorije.

Nakon četiri prezentacije i profesori i učenici govorili su o svojim utiscima. Diskusija je, generalno, pokazala zadovoljstvo i jednih i drugih. Prisutni profesori su učenicima uputili pohvale za način na koji su prezentovali svoj zadatak, a, istovremeno, uočili gde u nastavi iz svojih predmeta mogu primeniti istu metodu.

Najsnažniji utisak ostavili su komentari učenika. Gvorili su o tome kako je ovakav način realizacije nastave za njih inspirativan i interesantan, kako na ovaj način lakše uče i bolje pamte i kako sa radošću očekuju druge inovativne metode koje će profesorka sa njima koristiti u nastavi.

Veoma je značajno i zapažanje koleginice Mirjane Obradović, koja je i odeljenjski starešina ovog odeljenja. Naime, u svom obraćanju učenicima, ona je posebno pohvalila pojedine učenike koji su, u toku dve i po godine školovanja u našoj školi, imali teškoća u ličnoj ekspresiji na časovima, zbog različitih problema sa kojima se bore u svom privatnom životu. Ovoga puta oni su uspeli da odigraju značajne uloge sa svojim drugarima, pa će ovo sigurno biti podsticaj i za njihov dalji rast i razvoj, a pre svega, za sticanje samopouzdanja. Na osnovu navedenog, sa radošću zaključujemo da je ovakvom metodom realizacije časa ostvarena i individualizacija u procesu nastave, a u skladu sa ličnim karakteristikama učenika.

Predmetni nastavnik:
Sanja Obrenić, dipl. psiholog

Comments are closed

Sorry, but you cannot leave a comment for this post.