Obaveštenje za vakcinaciju
Svi zaposleni zainteresovani za imunizaciju protiv COVID 19 prijavu mogu da učine popunjavanjem upitnika na portalu eUprava (www.euprava.gov.rs) Ukoliko ste za...
Samovrednovanje se više ne vrši na osnovu Priručnika za samovrednovanje i vrednovanje rada škola, već na osnovu propisanih STANDARDA KVALITETA RADA OBRAZOVNO-VASPITNIH USTANOVA.
Posebno obratite pažnju na standarde u kojima se eksplicitno definiše važnost samovrednovanja:
6.4.5. Tim za samovrednovanje kontinuirano ostvaruje samovrednovanje rada škole u skladu sa propisima i potrebama;
7.2.1. Zaposleni na osnovu rezultata samovrednovanja unapređuju profesionalno delovanje.
Međutim, samovrednovanje je proces neophodan za unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada u svim domenima.
Polazna osnova za samovrednovanje su Pravilnik o standardima kvaliteta rada obrazovno-vaspitnih ustanova i Standardi kvaliteta rada predškolskih ustanova. U radu mogu da se koriste, kao podrška pri izboru metodologije i instrumenata rada, i: Priručnik za samovrednovanje i vrednovanje rada škole, Vodič za samovrednovanje za ustanove u stručnom obrazovanju, Priručnik za razvoj inkluzivne kulture i dr., ali vrednovanje i izveštaj treba koncipirati prema propisanim standardima u svih sedam oblasti. Ustanove treba da samovrednuju sedam oblasti u petogodišnjem ciklusu.
Godišnji plan samovrednovanja priprema tim za samovrednovanje. Godišnji plan samovrednovanja donosi se na osnovu procene stanja u ustanovi i sastavni je deo godišnjeg plana rada ustanove. U godišnjem planu samovrednovanja definišu se:
Samovrednovanje organizuje i koordinira tim za samovrednovanje. Direktor ustanove imenuje tim na period od godinu dana. Tim za samovrednovanje ima najmanje pet članova i to: predstavnika stručnih organa, saveta roditelja, učeničkog parlamenta i organa upravljanja.Rukovodioca tima za samovrednovanje biraju članovi tima iz svojih redova. U radu tima za samovrednovanje učestvuje i direktor ustanove. Tim za samovrednovanje obezbeđuje uslove za sprovođenje samovrednovanja. Sastav članova tima i plan rada tima za samovrednovanje ugrađuje se u godišnji plan rada. Statutom ustanove treba da budu određeni načini rada, sastavi i nadležnosti svih stručnih organa, pa samim tim i tima za samovrenovanje.
Način rada: Samovrednovanje se vrši na osnovu analize kvaliteta evidencije i pedagoške dokumentacije ustanove, programa obrazovanja i vaspitanja, godišnjeg plana rada i razvojnog plana ustanove, baze podataka u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete, stručnog usavršavanja, podataka prikupljenih iz istraživanja sprovedenih u ustanove, efekata realizovanih aktivnosti u projektima i drugih izvora, zatim na osnovu praćenja različitih aktivnosti obrazovno-vaspitnog rada, kao i na osnovu razgovora, stručnih diskusija, sastanaka, rezultata sprovedenih anketa i dr..Tim za samovrednovanje prikuplja i obrađuje podatke vezane za predmet samovrednovanja i vrši analizu kvaliteta predmeti samovrednovanja na osnovu obrađenih podataka.
Koraci samovrednovanja – jedan primer (o načinu rada, instrumentima i ostalom dogovora se tim, na osnovu zakonske regulative, shodno autonomiji ustanove):
Izveštaj o samovrednovanju na godišnjem nivou direktor podnosi vaspitno-obrazovnom veću, nastavničkom veću, pedagoškom kolegijumu, savetu roditelja i organu upravljanja. Izveštaj sadrži:
Direktor obezbeđuje način da izveštaj o samovrednovanju u prethodnoj školskoj godini bude dostupan svim zainteresovanim korisnicima.
Na osnovu izveštaja o samovrednovanju u celini, izveštaja o ostvarenosti standarda postignuća i drugih indikatora kvaliteta rada, ustanova donosi razvojni plan. Novi razvojni plan kao polaznu osnovu uzima rezultate samovrednovanja. Školskim programom određuju se aktivnosti i programi koji obezbeđuju ostvarivanje razvojnog plana, a u godišnjem planu rada se sve te aktivnosti operacionalizuju i konkretizuju.
Tekst preuzet sa sajta Školske uprave Čačak, autor članka Danijela Kovačević Mikić.
Comments are closed
Sorry, but you cannot leave a comment for this post.