Izveštaj sa izleta učenika trećeg razreda
Dana 28.05.2022. godine učenici trećeg razreda naše škole, u pratnji direktora i svojih odeljenjskih starešina, imali su priliku da obiđu nekoliko znamenitosti...
Samovrednovanje se više ne vrši na osnovu Priručnika za samovrednovanje i vrednovanje rada škola, već na osnovu propisanih STANDARDA KVALITETA RADA OBRAZOVNO-VASPITNIH USTANOVA.
Posebno obratite pažnju na standarde u kojima se eksplicitno definiše važnost samovrednovanja:
6.4.5. Tim za samovrednovanje kontinuirano ostvaruje samovrednovanje rada škole u skladu sa propisima i potrebama;
7.2.1. Zaposleni na osnovu rezultata samovrednovanja unapređuju profesionalno delovanje.
Međutim, samovrednovanje je proces neophodan za unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada u svim domenima.
Polazna osnova za samovrednovanje su Pravilnik o standardima kvaliteta rada obrazovno-vaspitnih ustanova i Standardi kvaliteta rada predškolskih ustanova. U radu mogu da se koriste, kao podrška pri izboru metodologije i instrumenata rada, i: Priručnik za samovrednovanje i vrednovanje rada škole, Vodič za samovrednovanje za ustanove u stručnom obrazovanju, Priručnik za razvoj inkluzivne kulture i dr., ali vrednovanje i izveštaj treba koncipirati prema propisanim standardima u svih sedam oblasti. Ustanove treba da samovrednuju sedam oblasti u petogodišnjem ciklusu.
Godišnji plan samovrednovanja priprema tim za samovrednovanje. Godišnji plan samovrednovanja donosi se na osnovu procene stanja u ustanovi i sastavni je deo godišnjeg plana rada ustanove. U godišnjem planu samovrednovanja definišu se:
Samovrednovanje organizuje i koordinira tim za samovrednovanje. Direktor ustanove imenuje tim na period od godinu dana. Tim za samovrednovanje ima najmanje pet članova i to: predstavnika stručnih organa, saveta roditelja, učeničkog parlamenta i organa upravljanja.Rukovodioca tima za samovrednovanje biraju članovi tima iz svojih redova. U radu tima za samovrednovanje učestvuje i direktor ustanove. Tim za samovrednovanje obezbeđuje uslove za sprovođenje samovrednovanja. Sastav članova tima i plan rada tima za samovrednovanje ugrađuje se u godišnji plan rada. Statutom ustanove treba da budu određeni načini rada, sastavi i nadležnosti svih stručnih organa, pa samim tim i tima za samovrenovanje.
Način rada: Samovrednovanje se vrši na osnovu analize kvaliteta evidencije i pedagoške dokumentacije ustanove, programa obrazovanja i vaspitanja, godišnjeg plana rada i razvojnog plana ustanove, baze podataka u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete, stručnog usavršavanja, podataka prikupljenih iz istraživanja sprovedenih u ustanove, efekata realizovanih aktivnosti u projektima i drugih izvora, zatim na osnovu praćenja različitih aktivnosti obrazovno-vaspitnog rada, kao i na osnovu razgovora, stručnih diskusija, sastanaka, rezultata sprovedenih anketa i dr..Tim za samovrednovanje prikuplja i obrađuje podatke vezane za predmet samovrednovanja i vrši analizu kvaliteta predmeti samovrednovanja na osnovu obrađenih podataka.
Koraci samovrednovanja – jedan primer (o načinu rada, instrumentima i ostalom dogovora se tim, na osnovu zakonske regulative, shodno autonomiji ustanove):
Izveštaj o samovrednovanju na godišnjem nivou direktor podnosi vaspitno-obrazovnom veću, nastavničkom veću, pedagoškom kolegijumu, savetu roditelja i organu upravljanja. Izveštaj sadrži:
Direktor obezbeđuje način da izveštaj o samovrednovanju u prethodnoj školskoj godini bude dostupan svim zainteresovanim korisnicima.
Na osnovu izveštaja o samovrednovanju u celini, izveštaja o ostvarenosti standarda postignuća i drugih indikatora kvaliteta rada, ustanova donosi razvojni plan. Novi razvojni plan kao polaznu osnovu uzima rezultate samovrednovanja. Školskim programom određuju se aktivnosti i programi koji obezbeđuju ostvarivanje razvojnog plana, a u godišnjem planu rada se sve te aktivnosti operacionalizuju i konkretizuju.
Tekst preuzet sa sajta Školske uprave Čačak, autor članka Danijela Kovačević Mikić.
Comments are closed
Sorry, but you cannot leave a comment for this post.